fredag 7 december 2007

Whisky

Jag har underskattat Whisky i hela mitt liv. Har hittill sprungit in i dimman med hjälp av franska viner, cognac, martini och gin. Senaste månaden har jag varit konstant fylld av detta annorlunda skotska substrat i flytande form. Det ger faktiskt en överlägset lullig berusning där sinnets förmåga till urskiljning ändå behålls. Jag har maniskt ägnat den senaste tiden åt den gode Fjodors mästerverk och återläst Karamazov, Idioten, Ynglingen och Brott och Straff. Eventuellt fortsätter jag med Onda Andar eller så byter jag spår. Proust liksom pockar på sin uppmärksamhet.

Bloggandet har det inte varit mycket bevänt med som ni kanske märkt. När jag kollar lite vad som hänt är det ju onekligen en del. Idag pratas det om att köttfärs och ICA inte är en bra kombination. En bloggare för ner det till personliga observationer. Bordellhärvan från sjuttiotalet verkar återuppstått och Jinge kommenterar detta på ett bra sätt. Att Olof Johansson skulle varit inblandad är bortom min fattningsförmåga.

Joakim Hörsing har satt i gång med en super energiskt utvärderingsverksamhet av den gröna bloggosfären. Önskar jag hade en tiondel av hans flit...

Det jag naturligtvis borde ha kommenterat när jag istället var uppfylld av whisky och rysk litteratur var Göran Johanssons utspel i asylpolitiken. Att denna mäktiga göteborgare är så obetänksam är högst beklämande och ger antagligen konsekvenser i folkdjupet som är svåra att överblicka.

Nä nu är det dags för dagens första pinne....

Andra bloggar intressant om: whisky, fylla, köttfärs, gröna bloggar, Göran Johansson

Inga kommentarer: