lördag 15 december 2007

Rösta grönt?

Jag har med stigande intresse följt Joakim Hörsing osannolikt ambitiösa utvärdering av bloggar knutna till miljöpartiet. Jag måste också erkänna att jag är barnsligt förtjust i listor och statistik.

Nu är det också möjligt att rösta på vilken grön blogg man gillar bästa. Min kunskap om miljöpartistiska bloggar har varit begränsad det får erkännas. Hörsing och Zaida har jag känt till och nyligen upptäckte jag Schlaug. Alla tre bra bloggar.

I de riktiga valen brukar jag rösta blankt och jag vill verkligen inte stödja något speciellt politiskt parti, men det här känns ju rätt ofarligt.

Har surfat omkring lite på de 20 bloggarna som det går att rösta på och det finns faktiskt en hel del bra saker. Maria Ferm, Johan Hellström och Christian Valtersson till exempel.

Har inte riktigt bestämt mig, men jag tror det blir herr Valtersson. Man har tid på sig fram till någon gång i början av januari så det är ingen panik.

PS Kan inte låta bli att länka till en annan favoritbloggare av mer röd karaktär som skrivit en lysande ironi över Svenskt Näringslivs julsagor, jag ger er Sjölander!! Även Jonas Morian, Danne Nordling och Joakim Hörsing skriver om dessa sagor. Se även en alternativ saga här

Andra bloggar intressant om: Hörsings bloggtävling, bloggomröstning

Inga kommentarer: