lördag 27 oktober 2007

Okej, jag är rätt dragen och världen rätt ond

Sitter ensam i min tomma lägenhet och dricker. Och dricker. Ch. Le Pin, 1988 om ni hemskt gärna vill veta. Jag är som vanligt nu för tiden ganska dyster till sinnet. Läser i DN att Turkiet håller på att gå in i Kurdistan, så snart smäller det väl. I samma tidning rescenseras Naomi Kleins nya bok som handlar om storkapitalets delaktighet i stormakternas krig bland annat i Irak. Blod mot olja verkar vara USA's världsomspännande handelsprogram.

En positiv sak i nyhetsrapporteringen är att M nu säger ja till homoäktenskap, Grattis ni befinner er i samtiden och inte i ett hägglundskt femtiotal!

En annan viktig nyhet är att en programledare på TV4 visat brösten och har blivit polisanmäld. Måste nog erkänna att jag tycker det är bra att medborgare markerar mot de allt mer förnedringsinriktade underhållningsprogrammen. Sedan måste naturligvis som den brillianta Opassande ställa en rad kritiska frågor ur ett genusperspektiv.

Facebook har förstås blivit en hype, oavsett om den är snart övergående som Jinge tror eller inte, så kommer jag aldrig sätt mitt ansikte där. Visserligen mycker beroende på att jag inte har så många vänner kvar...

Bloggaren Iakttagaren frågar sig vad poängen är med gästbloggare med anledning av att Hörsing skaffat sig en sådan. Jag kan nog inte riktigt se problemet. Så sällan som jag skriver skulle det finnas utrymmer för ett dussintal utan att det trängde ut min egen möjlighet att under sus och dus skriva vad fan jag vill....

Den sista noteringen går till Svd som rapporterar att polisen nu vill ha fler övervakningskameror på krogarna. Tycker att detta samhälle mer och mer ter som en orwellsk mardröm. Mig berör väl inte just detta så mycket eftersom jag sitter hemma och super.

Skål ta mej fan!

Intressant? (för full för att orka skriva ut bloggetiketter)

4 kommentarer:

Jinge sa...

Hur mår du idag då? :)

Anonym sa...

På tal om PKK terrorism så skriver TT-AFP i DNs artikel enligt nedan om kurderna nära PKK-terrorn.
Tycker man får en helt annan bild av kurderna i Sverige som verkar ha en PRO PKK-syn. Kanske för att dem själva inte drabbas av terrorn och sitter i lugn och ro i sina varma soffor.

TT-AFP
I kurdiskt dominerade Sirnak i sydöstra Turkiet, där många PKK-attacker har genomförts, demonstrerade ett par tusen människor sitt stöd för regeringens hårda linje mot gerillan. De flesta demonstranter var kurder.

TT-AFP

Anonym sa...

Rätt dåligt faktiskt

Anonym sa...

Ryck upp dig nu grabben.Det kommer en ny djävla dag imorgon så det är bara att kicka tillbaka på skiten med ett evigt leende.Skål på dig nu något försenat. :)

SideShow Surfer