måndag 18 juni 2007

Ut ur dimman

Hallo igen kära bloggosfär!
Jag har tillbringat några dagar i London, mestadels med att kröka med gamla polare. Hade tänkt blogga men lapen förblev liggandes i sin väska. Ibland finns det roligare saker än att manifestera sitt ego( som jag förtstått att någon förstå-sig-påare beskrivit vårt trägna arbete som).

Vad har hänt i min bortavaro? Tja väldigt mycket tycks ha handlat om den stackars Federleys beslutsångest i riksdagen. Hans inlägg måtte slagit något slags rekord i antalet kommenterande bloggar. Kielos sosse-test skrev visserligen innan jag åkte men tycks ha exploderat därefter. Inte särskilt oväntat heller, mycket roligt och underfundigt.

På världscenen står förstås åter Gaza och Israel blickfånget. Inga pints of beer i världen kunde få mig att undgå detta. En flitig kommenterare här är förstås Jinge.

Sjölander ropar sommartider hej hej och aviserar lägre bloggaktivitet. Synd, Sjölander tillhör mina absoluta favoritet, men även sådana må få ha sommarlov.

Jonas Morian står för konspirations inslaget då han hävdar en läcka på dn debatt

Joakim Hörsing kommenterar vad som inte kommenterats, nämligen regionfrågan och en debattartikel i DN som jag inte orkat läsa av moderaternas partisekreterare.

Vad annars? Jo förstås, den alltmer prekär opinionsläget för Alliansen. Exempel på en glad bloggare är Mattias Kjelling socialdemokrat från Gävle. Utspel om tidigare skolstart har gjorts av regeringen, Helt ok säger I hell-mans värld. Själv är jag väl mer inne på en flexibel skolstart.

Visst händer det en del under ett par dagars bortovaro, men ändå ganska hanterligt att catcha upp.

Andra bloggar om: aktuell politik, bloggar, kommentarer, media

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för intressanta bloggtips!