söndag 27 maj 2007

Visst tusan, måste ringa mamma

För idag är det ju mors dag och då måste man ringa mamma, gärna köpa en blomma och komma på besök. Nu ringer jag ju vanligtvis flera gånger i veckan och jag brukar ha något med mig när jag kommer på besök, visserligen inte så ofta eftersom hon bor i Spanien.

Men mamma är inte hemma, vilken fräckhet att gå utanför dörren en sådan här dag!!

Nåja, jag får väl ringa på måndag kväll som jag brukar då jag vet att hon är hemma.

Nej fy tusan för Mors Dag och alla andra kollektiva måsten!

Bra initiativ dock med ett solidariskt uppmärksammande av kvinnor och mödrars viktiga roll i många krigsdrabbade länder och hur utsatta de är för övergrepp. Se t. ex aftonbladet.

Skänk en slant här

Andra bloggar om: mors dag, mödrar, krig

Inga kommentarer: