torsdag 1 november 2007

Caligula strikes back?

Major Björklund har ju under ett decennium försökt få in sin kadettdisciplin i skolan genom sitt upprepade mantra om ordning och reda. Enligt vissa är det nu dags för sossarna att stämma in i kören. Själv ryser jag ända in i märgen när jag hör tal om uppfostran, ordning, lydnad,betyg etc. Minns förstås mina egna plågsamma år i skolan. Det kan sannolikt inte bli tillräckligt flummigt i skolan. Att skolan ska vara ett verktyg för att skapa lydiga medborgare är verkligen skrämmande. Såg inte själv den där dokumentären Hörsing pratar om, men kan mycket väl föreställa mig vad det handlar om.

Det här blev en smula osammanhängande ser jag, men så är jag inte riktigt nykter. Skål, bröder och systrar!

Andra bloggar intressant om: skolan

Inga kommentarer: